Alkotás: Napsugaras alkotás festéssel és tépéssel/vágással
Ajánlott kor: 12 hó +
Ezen a héten a forró időjárás jegyében elkészítjük a Napot. Méghozzá festéssel és tépéssel vagy vágással, mint kedvenc technikákkal.
JÁTÉK
JÁTÉK: „Ragacsos” Nap az ablakon
Ajánlott kor: 12 hó +
Ősszel nagyon szerettétek a ragacsos leveleket, így újra ezt a játékfajtát hoztuk el Nektek a héten. 🙂
Előkészületek:
Szükséges hozzávalók:
– Öntapadós könyvbekötő vagy ablakfólia ( kb. 80 cm az ideális méret)
– Sárga színű színes papír vagy krepp papír darabkák
– Alkoholos filctoll
– Egy tányér, amit körberajzolsz
– CelluxAz ablakfóliát méretre vágjuk, majd felragasztjuk az ablakra a celuxszal. Fontos, hogy az az oldala van az ablak felé, ami nem tapad és a tapadós oldala lesz befelé (felétek).
Az alkoholos filctollal körberajzolunk egy nagy tányért, ami a gyermeknek támpont arra, hogy kb. hova kellene majd illesztenie a kis mozaik darabkákat.Természetesen az sem nagy baj, ha nem éppen a körbe illeszti, hiszen bárhogyan „dolgozik”, ügyesíti a kezét ezzel a játékkal. 🙂
A sárga krepp papírból vagy színes papírból adjatok csíkokat a gyermeknek, amiket el tud tépni, egy kosárba gyűjteni, majd odatapasztani a fóliához.
A sugarakat együtt is elkészíthetitek. 🙂1 éves kortól:
Próbálja meg ügyesen eltépni a kis papírdarabokat. Sárga szalvétával vagy krepp papírral kezdjetek, mert ezek puhább anyagok, könnyebben szakadnak.Ehhez a művelethez érdemes lehet megnézned a Mindent a tépésről tudásanyagunkat!
Majd próbálja meg gyermeked odailleszteni a darabokat a ragacsos fóliára. Ismerkedjen a tapadás fogalmával, tapasztalja meg, hogy milyen, amikor odatapad majd biztosan önmagától is szívesen fogja leszedegetni az odaillesztett kis elemeket. 🙂
2 éves kortól:
Próbáljon meg a körön belül dolgozni. Érzékelje, hogy ott van egy vonal, ami elválasztja a fólia többi részét a Nap körvonalától. Kérd meg, hogy mutassa meg Neked, hol van az a körvonal és bátorítsd, hogy maradjon a vonalon belül.Természetesen itt még nem elvárás a vonalon belül maradás, a próbálgatáson van a hangsúly.